Eurovision song contest 2014

 
Igår var jag riktigt laddad för att mysa ner mig i soffan framför eurovision finalen. Christer hade en speldate med en polare över nätet så jag visste att jag skulle få ha tv:n och allt mumsigt på brickan ovan för mig själv^^ Moahahah!! Och nej, jag åt inte upp allt!
Jag tyckte faktiskt att det var många bra bidrag med i år, och bebisen verkade gilla Montenegros låt för det var värst vad den sparkade i magen under det framträdandet. Jag förstod ju inte ett dugg eftersom den framfördes på deras modersmål (vad talar de för språk där??), men melodin var ju fin i alla fall^^
Sedan var jag visst tröttare än vad jag trodde igår för ca 20 låtar in i programmet så somnade jag^^ haha Christer kom och väckte mig och så gick vi upp och lade oss i sängen istället. Så omröstningen kikade jag faktiskt på idag på morgonen. Kul att Sverige kom på en 3:e plats. Och vinnaren var bra. Jag hade dock ingen favorit så tyckte inte att det spelade så stor roll vem som vann^^ Känns lite som att Österrike fick många röster ur en politisk synvinkel och kanske inte för att det var den bästa låten. Låten var bra, men jag vet inte om jag tyckte att den var bäst. Men som sagt, de var helt klart värda att vinna.
 
Såg ni finalen igår? Hade ni någon absolut favoritlåt?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0