Mardröms natt

Usch vilken jobbig natt jag haft!
Jag vaknade vid halv tre av att hela kroppen värkte efter allt slit med veden igår. Den som säger att träningsvärk är skönt är dum i huvudet anser jag! Jag kunde inte ligga på sidan för att axlarna värkte, inte på rygg för den värkte också och inte på mage heller för det gjorde ont i armarna. Dessutom hade jag fruktansvärt ont i benen och om inte det skulle vara nog fick mina visdomständer för sig att börja värka just i natt så hela käften smärtade.
Sedan har jag varit täppt i näsan sedan någon månad tillbaka pga graviditeten men inatt var det värre än någonsin så jag fick knappt någon luft. Detta plus alla hormoner som spritter i kroppen resulterade i att jag låg och störtlipade mitt i natten. Christer vaknade och undrade vad som var på tok och jag förklarade att jag hade ont överallt, han var klok nog att inte försöka hålla om mig för det hade garanterat gjort fruktansvärt ont, utan han klappade bara lite på mig med ena handen tills jag somnade om av utmattning.
 
Nu känns kroppen lite bättre, är fortfarande lite öm så jag ska vila mig ikväll och i morgon förmiddag och återhämta mig. Jag klarar tydligen inga sådana fyspass när jag är gravid, bara att acceptera. Men det är ju så svårt att bara stå och se på när andra jobbar och man inte känner sig dålig. Det kommer ju först efteråt tyvärr.. Men nu har jag iaf lärt mig en läxa. Alltid kommer det något gott ur det mesta.
 
Bild på mig från förra helgen. Lilla lilla magen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0