Två månader kvar

 
Nu är det inte mer är 8 veckor kvar till bf. Så förhoppningsvis har vi vår lilla bebis här hos oss om ca två månader. <3
det här med att vara gravid är ju helt fantastiskt, men jag måste erkänna att det blir bara jobbigare och jobbigare. Jag önskar faktiskt att jag hade haft lite bättre kondition när jag blev gravid för det är verkligen som bortblåst nu. Jag kan inte ens föreställa mig hur det hade varit att gå igenom en graviditet om jag var i ännu sämre fysiskt skick innan. Jag orkar ju verkligen ingenting längre!! Eller det gör jag ju, men jag orkar inte röja runt och göra en massa saker samtidigt som jag gjorde innan. Nej, nu är det en sak i taget som gäller.
 
Jag har dragit på mig en förbaskad förkylning också mitt i alltihopa, näsan är täppt men vågar inte använda för mycket nässpray heller så andningen är väl lite sådär på nätterna.
 
Jag har också märkt att det blir svårare att ligga på sidan och sova för bebisen har fått för sig att den ska ligga på tvären över magen så det blir som en liten knöl i sidan, inte bekvämt för fem öre! Dock brukar bebisen flytta lite på sig om jag buffar på den så då kan jag ligga på sidan ändå^^
 
Att sitta upp en längre stund blir allt jobbigare, magen och alla organ trycks väl uppåt nu när det blir trängre så revbenen ömmar något så förbannat. Så nu är det liggläge platt på rygg, på sidan eller ståendes som gäller. När jag har ätit måste jag hasa fram rumpan till stolskanten och halvligga en stund på stolen så maten får smälta ordentligt innan jag orkar fortsätta^^ haha Det känns verkligen när man ätit nu att maten står en upp i halsen. Så det får bli mindre måltider och lite oftare istället.
 
På tal om mat så har jag fortfarande nojja på frukt och bär, kan äta hur mycket som helst!
Sedan har jag börjat bli sugen på pasta också, pastaröra och pastasallad. Pasta innehåller ju mycket energi så det kanske blir så automatiskt det sista att det är just det kroppen vill ha eftersom det behövs?
 
Jag har märkt stor skillnad sedan förra veckan när det kommer till sammandragningarna. Jag känner nästan inte av dem alls nu, bara om jag ger mig ut och går direkt efter maten eller stressar upp mig så vila och tagga ner har faktiskt funkat. Tummen upp för det!
 
Mitt humör har defenitivt blivit sämre den senaste veckan, jag stör mig på folk, blir irriterad på småsaker och byter humör på tre sekunder. Ena sekunden vill jag vara ifred och i nästa vill jag ha massa kärlek och närhet. Stackars Christer <3. Du ska ha en stor eloge för att du står ut med mig just nu!
 
  Jag ska iväg till mvc nu om en stund för provtagning och kontroll. Ska bli kul att se hur mycket vi vuxit sedan sist. <3
 
Jag funderade länge på om jag skulle ladda upp bilderna nedan eller inte men sen tänkte jag att va fasiken, internet svämmar ju över av bilder på brudar i bikinis nu så några underklädesbilder skadar väl inte^^ haha Magen syns ju faktiskt bättre så här så det bjuder jag på.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde - mamma och gravid

Jättefina bilder på dig och magen!:)

Svar: Tack <3
Johanna

2014-07-04 @ 08:17:08
URL: http://Hosmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0