Smått och gott

Hallå! Nu har jag kommit hem från jobbet och lagt upp benen i soffan. Tänkte ligga här en stund innan jag sätter igång med maten för idag är jag så trött i fötterna. Värmen tar verkligen kål på en när man går inne i butiken hela dagen och luften står still.
Så jag passar på att visa er lite mer av shoppingen från Ullared tänkte jag. Här är lite nödvändigheter som vi köpte inför babyns ankomst.
 
 
Två anti-kolic nappflaskor från MAM, som jag fått rekommenderat att köpa. Köpte en nappflaska med handtag och en pipmugg med Disney motiv också att ha sen från 6-månaders ålder. Lika bra när vi ändå var där tänkte jag^^ En flaskborste och några extra nappar till flaskorna fick också följa med hem.
 
 
Här har vi lite annat smått och gott. Babysalva, babyrent, nagelset, napphållare, nappar i olika storlekar, ett påslakanset till spjälsängen, skylt till barnvagnen och en kanin att hänga i bilbarnstolen eller barnvagnen. 
 
 
 
 
 
Det fanns en massa mer som jag gära ville köpa men som jag tänkte att vi kan önska oss istället. Vi ska väl ha någon form av namngivnings kalas till bebisen sen och då är det ju dumt om man redan köpt allt^^ Dessutom är det ju jul när bebisen bara är 4 månader så det kanske blir någon julklapp också.
 
Sådant jag vet nu att vi kommer behöva/vill ha är bland annat en sådan där babybok att fylla i, typ som "boken om mig" och ett set med tallrik och plastbestick tills det är dags för smakportioner.
Ingenting vi behövde köpa nu med andra ord, därför fick det vänta.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.bokus.com/bok/9789185465378/mina-forsta-ar/

Bästa fyll i boken !!!! Skriv mamma och pappas upplevelser och känslor från graviditeten och massa roliga saker från barnens första år (för flera år alltså inte bara för ett år, som många är)
Hur gullig som helst!!

Svar: Tack för tipset!
Johanna

2014-06-09 @ 18:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0