Nere på ensiffrigt!!!

Alltså hallå!! Vart tog tiden vägen?!
Idag är vi nere på ENSIFFRIG nedräkning till beräknad förlossning! Bara 9 veckor kvar nu, helt sjukt!!
Välkommen säger vi till vecka 31!
 
 
Den senaste veckan har jag verkligen mått skit om man jämför med tidigare. Men jag har nog mest mig själv att skylla, kroppen har sagt åt mig att den är trött och att jag borde varva ner men lyssnar man inte så säger den ifrån på riktigt vilket jag ju var med om i lördags. Så nu är det jag som tar det lugnt, sätter mig ner om det blir jobbigt och bara gör sådant som måste göras eller som jag vill göra för att det är roligt.
 
Vad har då hänt sedan förra veckan..
  • Jag har fått allt kraftigare sammandragningar. Vissa dagar känner jag av dem så fort jag rör mig, andra dagar kommer de på eftermiddagen då jag går hem från jobbet. Igår var en sådan dag då de kom jätte ofta redan från det att jag klev upp vid kvart över fem och fram tills lunchtid ungefär. Så jag fick gå sakta till jobbet och sätta mig ner emellanåt när jag väl var där. Vet inte om det beror på överansträngning eller om det bara är livmodern som övar sig. I vilket fall så har jag bestämt mig för att ta det lugnt!
  • Jag har gått upp ett kilo till, ligger på +5 kilo sedan inskrivningen.
  • Halsbrännan har blivit värre. MYCKET VÄRRE!! Jag kan inte äta någonting på eftermiddagen och kvällen utan att den kommer. Så här knapras det tabletter nu :/
  • Jag är mycket tröttare än innan, har ingen energi alls när det kommer till saker som måste göras. Så som jobb och liknande. Peppen är liksom helt borta och jag vill helst bara gå omkring här hemma i min lilla gravidbubbla och fixa med saker som har med bebisen att göra. Tvätta små kläder, renovera barnrummet, prata med magen osv. Någon som känner igen detta?
  • Magens form är fortfarande putig, fast den har ljunkit något. Den går inte alls ut på sidorna så ser man mig bakifrån syns den inte alls^^ Alla säger att det är en typisk "pojkmage". Om de har rätt återstår att se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0