Fredag den 13:e

God morgon!
Vad tror ni om den här dagen, kommer vi överleva?
Jag är inte det minsta orolig iaf. Jag kan vara lite skrockfull annars, som att jag tex aldrig kliver på en A-brunn, helst inte går under en stege och att vi inte kommer hämta barnvagnen förrän på vägen hem från BB då vi vet att vi har en bebis att lägga i den. Men fredag den 13:e rör mig inte i ryggen. Jag tog faktiskt studenten fredag den 13:e och vi hade super fint väder och hela dagen var bara så bra! Så ingen otur här inte^^ peppar peppar!
 
När jag vaknade denna morgon för andra gången, vaknar alltid när Christer går upp, sedan går han ner och äter frukost, jag går på toa och sedan kommer han upp och lägger sig några minuter igen innan han måste iväg. Morgonmyyyys <3 Sedan får jag somna om igen, så underbart! Men när jag iaf vaknade för andra gången idag så skulle jag säga god morgon till Spike som låg bredvid och upptäckte att jag var kruttorr i halsen så istället blev det en hemsk hostattack av det hela. Detta väckte antagligen bebisen i magen och var då inte särskilt uppskattat vad jag kan förstå för det var värst vilket liv det blev där inne^^ haha Inte så konstigt kanske för det var riktigt hårda hostar som gjorde att hela magen drog ihop sig. Stackars liten där inne. <3
 
När jag hostat klart och legat och dragit mig en stund så tog jag med mig Spike ut på vår morgonpromenad och nu sitter jag och äter frukost. När jag har ätit klar ska jag gå upp och ta mig ann tapeterna i det blivande barnrummet. De gamla skall rivas bort. Ska bli så kul att påbörja detta projekt nu!! xD
 
 
En annan sak som jag bara måste få ur mig är hur mycket jag stör mig på att "alla" (inte alla men många) säger att min mage är så liten. Den är inte liten!! Jag följer kurvan och är enligt barnmorskan precis som jag ska storleksmässigt. Ni som säger att jag är liten har kanske inte tänkt tanken att det kanske är ni som var/är stora?! Varje gång någon säger att jag är liten har jag lust att bara skrika till dem att jag är normal, det är du som är/var STOR!!
 
Så, nu har jag fått ur mig det också^^
Ha en bra dag allihopa!
 
 

Kommentarer
Postat av: GoForFit

Så gott! :)

2014-06-13 @ 10:55:37
URL: http://goforfit.se
Postat av: Lina

Jisses, jag har inte ens lagt märke till att det var den 13'e igår. :P

Alltså SÅ irriterande det är!! Att man blir någon slags allmän egendom för alla och att folk tycker det är okej att tycka och säga precis vad dom vill för att man är gravid.
Jag har alltid fått höra precis tvärt om. "OJ SÅ STOOOR DU ÄR!" "Är du säker på att det inte är fler?" ..osv. Det började synas mycket på mig väldigt tidigt, men jag har inte alls varit speciellt överdrivet stor ändå.

MEN, det jag egentligen ville fråga var, vad är det för snygga byxor du har? Ser jättefina och sköna ut.
Ha det gott!

Svar: Ja men eller hur! Har folk ingenting snällt att säga, som tex åh vad fin du är eller liknande så ska de inte säga något allt tycker jag. Man blir ju bara irriterad, speciellt med alla extra hormoner som spökar^^ Tack! Byxorna är så sköna. Det är sådana där "Aladdin" byxor med häng och resår i midjan och på benslutet. Köpte dem på Gekås i Ullared för ca 3 år sedan så vet tyvärr inte vart man kan få tag i liknande idag. Men du kanske hittar något om du googlar? =) Trevlig söndag!
Johanna

2014-06-14 @ 18:09:17
URL: http://anilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0