Sämre lämpad barnmorska...

I tisdags fick jag träffa en ny barnmorska på mvc som jag ska ha de sista gångerna nu då den jag haft innan gått på semester. Den nya är verkligen jätte bra, berättar vad hon gör och förklarar saker.
Den jag haft innan måste man fråga om allt för att få veta något. Hon säger verkligen ingenting.
Mitt järnvärde låg på 112 sist, väldigt lågt med andra ord eftersom 110 är det lägsta man bör ha. Men min barnmorska sa ingenting om det, allting såg bra ut. Så i tisdags sa den nya barnmorskan att jag bör äta järntabletter för säkerhets skull eftersom det bara var precis snäppet över vad det borde vara. Så jag köpte järntabletter och har tagit 3 om dagen i 2 dagar nu.
Jag lämnade blodprover i onsdags som jag fick svar på idag. Barnmorskan ringde mig nu på morgonen och frågade om jag köpt järntabletter för nu låg värdet bara på 100!! Fan vad jag stör mig, hade den tidigare barnmorskan sagt att det var lågt hade jag ju kunnat börja med järntabletterna tidigare och sluppit få så lågt värde. Men men, ingenting att göra åt nu. Jag ska iaf ta 4 tabletter 2 timmar efter frukost varje dag, gärna ihop med lite extra c-vitamin så ska jag lämna ett nytt prov när jag ska dit om 1,5 vecka igen.
Så håll tummarna för att mitt järnväde ska gå upp nu.
Jag trodde det var värmen som gjorde mig extra trött men det här är ju säkert ännu en bidragande faktor...
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Herregud! Vilken hemsk barnmorska! Vilken tur att hon gick på semester, men shit alltså, typ som om hon inte brydde sig ett skvatt liksom! DÅLIGT! Tur att du fått den nya alla gånger det sista nu. :)

Svar: Ja man kan ju undra va fasiken hon inte sagt något för?? Allting har bara sett jätte bra ut enligt henne. Man blir ju så himla besviken!
Johanna

2014-07-25 @ 11:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0