Nytt till mamman och bebisen

Idag var jag och hämtade ut ett efterlängtat paket från H&M som innehöll ett 2-pack med mössor till bebisen och ett 2-pack med mjuka amningsbhar till mig.
Den vita mössan skall packas ner i BB-väskan tillsammans med det andra jag börjat packa ner.
 
 
Det jag packat ner än så länge är:
  • Trosor
  • Sockar
  • Mjukisbyxor
  • Mjukisshorts
  • Långt linne
  • Mjuk skjorta
  • Amningsbh
  • Mjukt toalettpapper
  • Tvättlappar
  • Napp
  • Snutte
  • Bebisstrumpor
  • Bebistrosa/kalsong
  • Body
  • Omlottröja
  • Bebisbyxor
Annat jag tänkt packa ner senare är:
  • Hygienartiklar (tandkräm, tandborste, tvål, shampoo)
  • Handduk
  • Mobilladdare
  • Godis
Vad behöver jag packa ner mer??
 
 

Kommentarer
Postat av: jenny

kamera,något å äta kanske :)

Svar: Tänkte använda mobilen som kamera, systemkameran är ju så stor o bökig.. Ja mat har jag tänkt på men det kan jag ju inte packa ner än^^ hihi
Johanna

2014-07-12 @ 20:19:37
Postat av: Sara

Såg vad dj svarade om kameran. Mobilen får man inte ha på på förlossningen o det är jättekul att ha bilder från förlossningen! När man ligger där o väntar :) Och även när bebis precis kommit ut. Så jag tycker verkligen att du ska ta med en annan kamera än telefon. :)
Vet att man kan ha på flygplansläge men vet inte om dom godkänner det. Dumt att chansa.

Tofflor bör du ha med/ha på dig när du åker dit. Strumpor kanske du inte ens orkar ta på dig, kan vara jobbigt att böja sig ner o så. Tvättlappar, blöjor o handdukar får man där (även bindor).

En filt till bebis rekommenderar jag. Om du ger nappen för tidigt så kan amningen förstöras, så du är medveten om det. För det är en annan sugteknik på bröst o napp. Så ge inte nappen innan bebis ammar bra. Men det kanske du vet om :)
Mina barn har alltid varit jättesnutriga som nyfödda o om jag inte velat ge bröstet hela tiden (man brukar få sår lätt i början) så har de fått snutta på lillfingret.

En t-shirt till Christer kan vara bra att ta med ifall han blur nerbajsad eller nåt sånt ;)

Svar: Vet inte om jag vill ha bilder från förlossningen, känns som man kommer känna sig som ett riktigt skabb men bättre att ta lite bilder kanske o radera dem efteråt än att inte ta några alls^^ Har hört att de har dåliga tvättlappar o att man bör ta med egna? Jo men strumpor måste jag ha, hatar att va barfota när jag inte är hemma^^ Tycker det är äckligt. haha Foppatofflorna har jag tänkt åka dit i ;) Jag kommer absolut inte vilja ge bröstet hela tiden bara för barnet är snuttigt så då får det bli fingret, amma tänker jag göra endast för att det är bäst för barnet. Hade det varit lika bra med ersättning så hade jag skippat amningen för bara tanken på att någon kommer suga på mina bröstvårtor ger mig äckelrysningar. Men förhoppningsvis försvinner de känslorna när bebisen är här! Jag vill ju gärna amma i ett halvår om det går. Haha ja då ska jag packa ner en extra tröja till Christer ifall olyckan är framme ;)
Johanna

2014-07-12 @ 21:39:40
URL: http://sarungen.blogg.se
Postat av: Anonym

Lipsyl!!! Hade inte klarat mig utan det! Man blir jättetorr om läpparna, eller jag blev i alla fall 😉. Och något ätbart och drickbart till pappan. Kexchoklad och drickyoghurt till mig hade jag. ☺️
Inneskor till er båda är skönt att ha.

Svar: Jag använder inte lypsyl, anser att det förstör läpparnas naturliga återfuktningsförmåga. Samma med bodylotion och liknande efter man duschat. Det rubbar kroppens naturliga funktioner. Men foppatofflor ska jag ha på mig när jag åker in tänkte jag så de är med! ;)
Johanna

2014-07-12 @ 22:12:35
Postat av: therese

Tofflor... jag glömde det och gick med sockar vilket inte var så hygienisk kanske

Svar: Har tänkt ha foppatofflor på mig när jag åker dit så det har jag tänkt på! =)
Johanna

2014-07-13 @ 17:19:14
URL: http://tesssi.blogg.se
Postat av: Madde - mamma och gravid

Kamera tycker jag absolut att du ska ta med dig:)
Så du kan ta fina bilder på den nyfödda!
Lypsyl hade jag inte klarat mig utan!! Man blir JÄTTEtorr om läpparna av lustgasen.
Och en liten filt till bebisen. Det hade jag missat när Liam föddes så han fick ha sjukhusets lilla täcke medans alla andra bebisar låg där med sina fina filtar:)

Svar: Kanon! Läppsyl använder jag dock aldrig för jag anser att det rubbar läpparnas naturliga återfuktningsförmåga. Samma med bosylotions o sådant när man duschat, det är ingenting jag använder. Sen tror jag inte att jag kommer använda lustgasen heller, hatar känslan av att vara lullig o inte ha koll, men det märker vi då^^
Johanna

2014-07-13 @ 21:20:11
URL: http://Hosmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0