Lucky number 7

 
Ja då var vi nere på 7 veckor kvar till beräknad förlossning. Veckorna går mycket långsammare nu är innan men det går ändå fort tycker jag. Nu har vi kommit igång med renoveringen av barnrummet så bara det är en sten som lyfts från mina axlar. Det kommer antagligen till och med att vara klart tills min semester börjar om 3 veckor så då kan jag ägna semestern och sista tiden innan bebisen kommer till att boa ordentligt^^
 
Tänk att bebisen vid det här laget väger nästan 2 kilo, och att den är helt färdigutvecklad. Det enda som skall till är lite mer fett. Fantastiskt ju! Och enligt vad jag läst mig till och hört brukar bebisen lägga sig tillrätta med huvudet nedåt vid den här tiden. Det kan jag säga med all säkerhet att vår bebis inte gjort än, men det är klart, man vill väl inte va som alla andra^^ hehe Så vi får väl se när det sker.
 
  • Nu känner man verkligen att man är gravid. Det är trångt!!! Jag kan inte äta som innan utan får äta små portioner och lite oftare istället. Äter jag för mycket så känns det som att det ska komma upp igen. Så himla otrevligt, jag hatar verkligen känslan av att må illa och att spy. Usch!
  • Jag sover mycket sämre nu, vi har en bebis som verkligen tycker om att böka runt där inne vilket verkligen inte gör det lätt att komma till ro. Dessutom vill bebisen gärna ligga på vänster sida precis som jag så när jag lägger mig på kvällen har jag en stor knöl i sidan som jag måste buffa på för att kunna ligga bekvämt^^ Inatt vaknade jag vid tre och var tvungen att gå upp på toa och sedan låg jag i säkert 1 timma utan att kunna somna om. Det är så himla mkt tankar som snurrar i huvudet just nu. Den senaste tiden har jag drömt och tänkt mycket på hur det skulle gå om bebisen ville komma flera veckor för tidigt, hoppas vekligen att den stannar där inne tills jag åt minstone haft en veckas semester! ^^
  • Det är fortfarande att hitta en bekväm sittställning, det går helt enkelt inte. Det trycker verkligen så mycket mot revbenen nu så ibland blir jag både gråtfärdig och halvt tokig! ^^ Varför kan inte bebisen förstå att den kan växa utåt istället för uppåt? ^^ hehe Fast det är klart, växer den för mycket utåt skulle jag bli så framtung att jag vore tvungen att gå omkring med en ryggsäck med vikter i. Haha xD
  • Igår hade jag kramp i vänster fot och ankel hela dagen, det gick inte över förrän jag kom hem och kunde sätta mig ner på kvällen. Annars har jag inga nya krämpor, det är lite svårare att ta sig upp när man ligger ner, man är ju inte lika smidig längre och att bara sätta sig rakt upp är ju inte att tänka på för magen är verkligen för stor för det. Nej, rulla åt sidan är det som gäller nu^^
Det ser verkligen ut som jag svalt en vattenmelon, magen är sååå rund! ^^ haha

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

så fin

Svar: Tack snälla!!!!
Johanna

2014-07-01 @ 23:32:11
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0