Hund tandläkaren

 
Idag har min lille Spike varit hos tandläkaren. Han blev nedsövd för att ta bort tandsten och tydligen har han en tand lite längre in som sitter lite löst, men detta gjorde de ingenting åt nu. Han hade ingen inflammation och så i tandköttet iaf så det var skönt att höra. Så nu ska jag införskaffa mig en ny tandborste till honom så han förhoppningsvis slipper vara med om detta igen. Små hundar får ju lätt tandsten och det kanske beror på att det är svårt att komma åt så jag ska köpa en sådan där borste man sätter på fingret. Tror det kommer bli jätte bra.
 
Eftersom jag jobbade idag var det Christer som fick agera syndabock och köra honom till doktorn. Spike blev omplåstrad på båda benen för att de hade svårt att hitta en ven. Min stackars lille plutt! Nu ligger han iaf här intill mig i soffan och sover. Och lite senare när det svalnat ute ska vi ta en kort promenad runt kvarteret så han får kissa lite.
Jag är så lättad att allt gått bra iaf, jag är kanske barnslig men jag hatar verkligen när djuren måste sövas ner. Man vet ju aldrig vad som händer liksom.. tack och lov går det ju oftast bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0