Gravidvecka 36

 
Ny gravidvecka idag. Det går förvånansvärt bra i värmen, jag håller mig mycket i skuggan eller inomhus och vilar mycket. Tar några promenader med Spike om dagen och dricker massor! Ändå svullnar fötterna något hemskt om kvällarna nu. Ibland när jag vaknar på natten är fötterna till och med svullna under. Ajajaj säger jag bara! Bebisen har verkligen varit vilda babyn idag. Buffar, knör och har sig för fullt. Om den ändå bara kunde låta bli mina revben^^ hehe
 
Jag har även varit på mvc idag och allt såg bra ut.
  • Blodtrycket låg på 115/75.
  • Sf måttet var 33cm, mitt på kurvan med andra ord.
  • Bebisens hjärtslag låg på 146 slag i minuten.
  • Vågen visar 55 kilo, alltså + 8 kilo sedan inskrivningen.
Det är bara att fortsätta som innan med andra ord.
 
Vi gick även igenom vad jag förväntar mig av förlossningen och skrev ett förlossningsbrev idag.
Jag har väl inte så många "krav" eller önskningar, eftersom det är första förlossningen vet jag ju inte vad jag kommer känna förrän jag är där. Sedan brukar jag inte ha svårt för att säga vad jag tycker, tänker och känner så det löser sig garanterat när vi väl är där.
Det jag fick med var iaf att jag inte vill ha EDA eller någon anna smärtlindring som innebär sprutor eller nålar. Det räcker gott och väl med sprutan jag kommer få efter förlossningen pga att jag har en negativ blodgrupp och kanylen de sätter i handen.
Sedan kan det vara så att jag ångrar mig när jag väl är det, men det får vi ta då. Jag är öppen för förslag. Bara jag och bebisen kommer därifrån hela och levande, det är det viktigaste!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0