Gravidvecka 35

Nu är det bara ca 40 dagar kvar till beräknad förlossning. 40!!! Den här blivande mamman börjar känna sig lite smått stressad igen måste jag erkänna. Det är skönt att jag bara har den här veckan kvar att jobba och att jag sedan går på semester så jag kan känna att jag har tid att vila och få något gjort om dagarna. Just nu vill jag bara vila när jag kommer hem på eftermiddagen. Så den här semestern är väldigt efterlängtad!
 
 
Vad har hänt sedan förra veckan:
  • Jag är inte alls lika hungrig som innan och känner mig mätt direkt. Jag antar att detta är för att det inte finns så mycket plats till magsäcken att fyllas just nu. Det ligger ju ändå en ca 2 kilos liten bebis där inne och tar plats^^
  • Det är jätte svårt att hitta en bekväm ställning att sitta, ligga eller stå på nu. Står jag för länge blir jag öm i fötterna, sitter jag så trycker magen upp mot revbenen så jag får svårt att andas och ligger jag får jag ont i ryggen och lite varstans. Ingenting är 100% bekvämt med andra ord.
  • Jag sover sämre på nätterna, det beror säkert delvis på värmen och att jag inte blir av med min förkylning så jag vaknar ibland av att jag är helt igentäppt i näsan och inte får någon luft. Sedan buffar och bökar bebisen väldigt mycket om nätterna. Lilla bebis, förstår du inte att man ska sova på natten? Såhär får du inte hålla på sen när du kommer ut för då orkar inte din mamma^^ <3
 
Just precis nu kom jag att tänka på att tatueringen på magen som i vanliga fall sitter precis vid byxkanten nu sitter mitt på magen och är ungefär dubbelt så stor som innan... ^^

Kommentarer
Postat av: Lina Blombäck

Sååå fin mage!

Svar: Tack snälla!! :D <3
Johanna

2014-07-17 @ 22:35:28
URL: http://blombacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0