Nyfiken i en strut

I tisdagas var jag hos veterinären med Lilly och fick henne steriliserad. Min stackars lilla tjej vad hon mådde dåligt. Hon var alldeles groggy när vi kom hem men det första hon gjorde var att vingla till lådan och kissa, så duktig!! Sedan vinglade hon omkring här och tittade på mig med sina stora ögon som om hon försökte säga: Varför?! Fy vad dåligt samvete jag haft. Man får ju så ont i hjärtat när de inte är glada, och med den där tratten på huvudet är Llly definitivt inte glad. Men hon spinner och sover tätt intill på natten så hon hatar mig nog inte iaf. Tratten ska ju sitta på i 10 dagar (7 dagar till) innan vi kan ta av den och ta bort stygnen. Hon har haft det lite besvärligt att dricka och äta men vi har löst det med att ha vattnet i ett glas och torrfodret på en tallrik så hon har listat ut hur hon ska bära sig åt. Det värsta för henne är nog att hon inte kan tvätta sig.
Jag känner mig så elak som utsat henne för det här. Men det var nog det bästa för henne i längden. Så behöver hon inte vara orolig och marsa eller få cancer i äggstockarna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Stackarn!!!! <3<3

2014-02-28 @ 08:16:48
URL: http://hanniiiboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0