Loppis lördag

Hej!!!
Idag har jag hunnit med mycket och klockan är bara strax efter två!
För det första så är Spikes mage mycket bättre, han har sovit hela natten och jag också så idag vaknade vi ordentligt utvilade, så skönt!
På morgonen idag for jag iväg till staden och mötte upp min kusin Sofia och hennes dotter Ellen (bilden nedan), världens sötaste!!!! För att gå på loppisar. Fyndade gjorde vi båda två. Några av sakerna jag hittade kan ni se nedan.
 
Sedan jag kom hem har jag hunnit med att dammsuga nedervåningen, det går ganska fort nu när halva golvytan består av flyttlådor^^ haha
Sedan har jag varit ute med Spike, kört in lite ved, tvättat, satt igång en diskmaskin, lagat och ätit lunch. Idag blev det potatisgratäng och kassler. Gottigt värre!
Förresten så tror jag att jag gjort lite väl mkt nu på förmiddagen för när jag skulle ställa in potatisgratängen i ugnen så öppnade jag diskmaskinen för att ställa in den där, det tog till och med några sekunder innan jag fattade att det var något som inte stämde^^ haha Övertrött kanske?!
Christer var inte riktigt vaken i morse han heller, istället för att hälla mjölk i kaffet hällde han i apelsinjuice^^ HAHAHA!! Det är mkt i huvudet på oss båda nu med flytten och allt.
 
 
Jag har ju hur många glas som helst, men de här Disney glasen skriker ju mitt namn så jag kunde inte lämna dem där på loppishyllan.
 
 
Barnböcker fick jag med mig hem också, det fick Sofia också. Favoriten av de jag hittade är denna! Älskade det barnprogrammet när jag var liten! Har försökt att hitta dem på DVD men den gavs tydligen inte ut i Sverige, så dåligt! :( Någon annan som kikade på Wuzzlarna som liten??
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Några vita gardiner har jag tyvärr inte. Har 4 likadana paneler med vit botten o rosa/röda stora fina blommor på o gröna blad. Och några svarta halvlånga gardiner med omtag, oxå till två fönster. Det är massa små vita krumelurer (bär o blad eller vad det är, minns inte). Och så har jag en kappa, vit botten o så är det mönstret Flora om du känner till det. Massa blommor i olika färger.

Äååh vilka fina glas, såna hade jag velat köpa till mina barn! Var hittar du alla loppisar?? :)

Svar: Okej, var bara vita gardiner jag var ute efter just nu. Får se sen när vi flyttat in om det är något annat jag blir sugen på. Jag åker nästan bara till pingstkyrkans loppis och röda korset i stan. Hittar nästan alltid något fint där. =) Och när glasen är så billiga gör det ju inget om man råkar tappa ett heller, hehe Perfekt!
Jag brukar åka in på lördagar, då har de öppet mellan 10-13 på båda ställena. =)
Johanna

2014-02-09 @ 19:32:13
URL: http://sarungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0