Johannas adventskalender Lucka 15

Bakom dagens lucka gömmer det sig ett papperspyssel. 
Jag har gjort julgransdekoratoner med hjälp av rött papper med mönster och en typ av stift som finns att köpa i hobbyaffärer, vet inte vad de heter men ni ser på bilden hur de ser ut. 
Det här pysslet är jätte lätt och roligt att göra, perfekt för barn att pyssla med också. 
Ni ser på bilderna nedan hur jag gått tillväga.
 
 
 
Jag klippte remsor av pappret, hur tätt man vill att remsorna ska sitta beror på hur många man gör, jag testade lite olika varianter med allt från 3 remsor som på bilden nedan till 6 remsor. Så testa dig fram!
 
 
Fäst remsorna i mitten så de sitter ihop och fäst sedan igop dem i ändarna.
 
 
Sedan är det bara att knyta i ett snöre och hänga upp dem i granen eller varför inte i fönstret?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0