Figursytt och amningstankar

Idag rockar vi figursydd flanellskjorta och jeans. Som jag har saknat mina figursydda kläder och jeans under graviditeten. Leggins, klänningar och mjukisar vill jag inte veta av nu på ett tag^^ Dock kan jag ju inte ha på mig riktigt vad som helst ur garderoben än, det måste ju vara toppar som det är lätt att amma i så en del kläder lär bli oanvända några månader till.
 
 
Amningen funkar för övrigt jätte bra. Jag som var så orolig innan är så himla lättad.
Mjölk verkar det finnas så det räcker till, hoppas att det fortsätter göra det bara allt eftersom hon växer och behöver mer och mer mat. Jag vill ju gärna amma i ett halvår om det går. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men det är faktiskt riktigt mysigt att amma, och det har känts så himla naturligt. Och sedan svullnaden i brösten försvann har det inte gjort ont heller, så himla skönt att slippa såriga bröstvårtor!

Kommentarer
Postat av: Malin -Mamma och Änglamamma

Ja amma är såå mysigt!
Hon kommer ha olika faser då hon kommer tutta mycket mer, nästan dygnet runt, och då är det för att hon behöver mer, så inget konsyigt utan hon gör en extra beställning bara, många som tror de ej är mätta och börjar ge ersättning, men då ammar bebisen ju mindre så det blir en ond cirkel.
Fina ni! :)

2014-08-31 @ 13:51:44
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0