En betydligt bättre natt

Inatt gick det tusen gånger bättre än vad det gjort några nätter innan. Jag ammade Alma vid halv 7 och sedan låg hon och myste med Christer i soffan medan jag fick sova två timmar. Så skönt!
Sedan chillade vi i soffan till kl 10 då det var dags för mat igen. Då gick vi upp till sängen och gjorde oss klara för natten. Vi satte på lite lugn musik som vi sedan lät gå hela natten på låg volym. Vi kom på att hon antagligen inte tycker om när det är helt tyst och antagligen stämmer det för när jag sedan ammat somnade Alma fort. Vid halv 1 vaknade hon för mat igen och efter det fick hon ligga kvar en stund på mitt bröst tills hon somnade om och då lade jag henne i babynestet intill mig. Innan har jag lagt henne i nestet direkt efter maten och då har det tagit ca 2 timmar innan hon somnat om, nu somnade hon på en kvart ungefär så det gjorde verkligen stor skillnad. Hon vill antagligen bara känna närhet vår lilla sessa. Alma sov sedan till halv 6 ungefär och åt igen och somnade om direkt och sov sedan till strax efter nio då det var frukost. Vi gick upp strax efter tio så den här natten har jag ingenting negativt att säga om.
Hoppas att det fortsätter så här nu och att det funkar med musik och att somna på mammas bröst.
 
 
Christers hand ser verkligen enorm ut^^

Kommentarer
Postat av: Mikaela rehn

Hej! fin blogg du har!
Vi hade samma "problem" med våran son, han ville inte sova om det var helt tyst. Vi hade radion på hela dagarna och nätterna. Funkade super bra :) De är ju vana vid småljud i magen, alla som pratar och mm. inte konstigt många småbarn har svårt att sova när de har haft ljud runt om kring sig i 9månader i magen! :)

lycka till !

2014-08-29 @ 12:39:26
URL: http://www.nattstad.se/Mireh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0