Återbesök på BB

Idag har vi varit på återbesök på BB för läkarkontroll och utskrivning från BB-vård i hemmet.
De vägde, klämde, tog prover och kollade Alma och hon fick godkänt. Så skönt!! Och inte hade hon gått ner jätte mycket i vikt heller. När hon föddes vägde hon 3160gram och nu var hon nere på 2965gram, en minskning på 195gram med andra ord. Vilket hon förhoppningsvis kommer gå upp snart igen. Jag har ju ingen brist på mat direkt...
På tal om det så tog jag upp mina ömma och svullna bröst med barnmorskan och hon tyckte att jag skulle tömma dem så jag blev kopplad till en bröstpump och fyllde två hela flaskor. Som blev tre burkar jag fick med mig hem att lägga i frysen. Jösses vilken lättnad det var efteråt! Hallelujah moment! Nu är det bara att hoppas på att Alma är ordentligt hungrig så hon hinner äta ikapp med den nya mölken som bildas så brösten slipper bli så otroligt spända igen. Sedan ska jag gå med nån bomullsstoppning som jag fick innanför bh:n för att hålla brösten extra varma, duscha varmt, använda värmekudde och ta Ipren för att hämma inflammationen. Det ena bröstet var väldigt spänt och rött/blått så hon var rädd att det skulle kunna bli en inflammation annars.
 
Så nu ska vi bara vara hemma i några dagar, mysa, vila och njuta av varandra.
 
 Idag fick vi provkört vagnen också, från bilen till sjukhuset och tillbaka^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0