Uterummet

Äntligen har inredningen och fixet på altanen kunnat påbörjats. Innan har vi använt den som byggarbetsplats men nu efter kalaset igår har jag städat ut allt bös och ställt möblerna på plats. Det är fortfarande en del som ska göras och jag har många ideér. Bland annat vill jag ha en stor matta på golvet, ha upp mer tyg på väggen ovanför kökssoffan, har tänkt hänga det från taket sen så det blir som en sänghimmel över soffan, och så lite annat smått och gott. Men det här är en början i alla fall. Känns så skönt att vi kan använda det här rummet nu när vädret är så fantastiskt. Det kommer att användas flitigt långt in på hösten kan jag lova.
 
 
Kökssoffan har vi för övrigt varit och hämtat hos mina farföräldrar idag. Det är min pappas soffa men han har inte haft någonstans att ha den så den har stått på deras altan tills nu.
 
 
Det gamla pottskåpet och spinnrocken har jag fått av min mamma som hon i sin tur har ärvt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

MEN va mysigt med uterum! Avis!!

Svar: Jag är så glad att vi har det här rummet. I förra huset hade vi bara ett trädäck men här kommer vi snart ha både och^^ Men trädäcket kommer antagligen inte byggas förrän nästa år. =)
Johanna

2014-04-27 @ 21:37:47
URL: http://glitterivardagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0