Ännu en vecka har gått...

 
Då var det tisdag igen och vi kliver in i en ny graviditetsvecka. Den senaste veckan känns och syns det verkligen att magen vuxit. Naveln har börjat puta ut på riktigt och det är rörelser från den lille där inne så fort jag sätter mig ner. Ja ibland när jag står upp också men framför allt på kvällarna. Tror till och med att jag känt bebisen ha hicka för det har varit några tillfällen då det kommit mindre men flera buffar efter varandra.
 
Jag har fått höra att min mage sitter långt upp men jag har ju så sjukt kort överkropp så den lille bebisen har ju inte särskilt mycket plats att vara på^^ Så inte så konstigt att magen blir mer putig än hängande då kanske.
 
Halsbrännan och de sura uppstötningarna har blivit värre, kvällarna är hemska nu och jag tycker inte att något riktigt hjälper. Vi får väl se om det blir bättre under den här veckan eller om det fortsätter.
 
Vågen visa 2,5 kilo upp sedan inskrivning.
 
Jag har upptäckt att man får bra hållning av att vara gravid. Jag kan numera inte sitta som en potatissäck längre eftersom magen är ivägen så nu sitter jag med rak rygg. När jag ska ta mig upp från liggande så har det blivit svårare har jag märkt, jag kan ju inte vika ihop magen som innan o bara sätta mig upp utan jag får dra benen åt sidan så jag kan sätta ner dem på golvet eller rulla ur soffan/sängen. HAHA!! Hur ska detta gå när jag är så osmidig redan nu!? ^^
 
Någon som känner igen sig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hög mage=tjej, låg mage=kille, sägs det :) Stämde på mig :) Men man får väl ta det med en nypa salt :)

Svar: Ja jag tror ju på att det är en tjej så då kanske min magkänsla stämmer^^ Men det får vi inte veta än på ett tag.
Johanna

2014-04-22 @ 14:42:56
URL: http://sarungen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0