Favorit detaljer - Köket

Här kommer fortsättningen på bildbomberna av de olika rummen i mitt hem och mina favorit detaljer och bästa loppis köp. Idag går vi igenom köket.
 
Ett av mina absolut bästa köp någonsin är min lila Kitchen Aid som jag köpte på blocket för 3000kr.
 
 
Den här tavlan är så färgglad och fin. Den är faktiskt gjord av en pappkasse jag fick när jag handlade på Indiska för flera år sedan. jag klippte ut ena sidan av kassen och satte den i en billig ram med glasskiva. Sedan målade jag bara ramen med en rolig färg. Bästa tavlan ever!!
 
 
Den här vackra kaffekvarnen är köpt på loppis. Den var ganska dyr, betalade 70kr för den, men det var den absolut värd!
 
 
En av mina många plåtburkar.
 
 
Min fina radio i retro stil som är köpt på Clasohlson.
 
 
Jag älskar allt på den här bilden!
Den fina trälådan som min bror gjort och som jag fyllt med kok- och bakböcker, min 10kronors våg, kakfatet, burkarna och tårtfaten. Det mesta är loppis fyndat för bara några kronor.
 
 
Min kakao burk!
 
 
Brödskrinet som jag trodde var felmärkt. Inte kunde de väl vilja ha bara 40kr för detta? Joodå, 40kr ville de ha och det fick de också!
 
 
Min lilla téhylla.
Den var grön när jag köpte den för 20kr, lite färg och några krokar senare så var den såhär fin!
 
 
Små rostiga burkar med original prislappen kvar.
Dessa betalade jag 2 kronor för.
 
 
Mina vackra té koppar och forgetmigej-glas. Också dessa loppade. De sex glasen betalade jag 30kr för och jag tror kopparna kostade något liknande.
 
 
Det lila durkslaget passar bra ihop med min Kitchen Aid och kökshandduken med glassarna är ju så söt!!
Dessa är köpta nya. Handduken på Gekås och durkslaget på Netto.
 
 
Den röda emaljkannan är ett av mina första loppis fynd til köket. Visst exakt vad jag skulle ha den till när jag såg den. Betalade ca 30kr för den har jag för mig.. det är ju några år sedan jag köpte den nu^^
 
 
Den blå felfria emaljkastrullen är ju så fin!! Använder den mycket när jag bakar och skall smälta smör, det är perfekt med den lilla pipen. Nya sådana här kostar ju över 100kr men denna betalade jag bara 40kr för, vilket fynd!!
 
 
 
 
Och slutligen min fina ojelampa. Ett av mina första loppisfynd faktiskt. Hittade den strax efter att jag flyttat hemifrån och sedan dess har den haft sin givna plats på köksbordet.
 
 
Vilken är din favorit detalj från mitt kök?
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så himla mycket fint! Den blåa brödburken var ju ljuvlig!

Svar: Tack snälla! Ja den är jag verkligen så kär i! ^^ hihi
Johanna

2013-10-27 @ 12:29:57
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Anna och en röd stol

Wow så mycket fint du har!!! Kaffekvarnen gillar jag, riktigt häftig. Ha en fortsatt trevlig helg. Kram Anna

Svar: Men tack snälla! :D Ja kaffe kvarnen är så himla fin med sin stora "vev" ovanpå.
Johanna

2013-10-27 @ 12:57:52
URL: http://annasrodastoloannat.blogspot.se
Postat av: Jenny

Oj vad mycket fint, var svårt att välja ut en sak tyckte alla var lika fina :)

Svar: Men tack snälla! Vad glad jag blir :D Kökssaker har jag verkligen dille på, det finns alltid någonting nytt man vill ha^^
Johanna

2013-10-27 @ 13:30:10
URL: http://citronerochmakaroner.blogg.se
Postat av: Madde

Vilka underbara saker! Den ena finare än den andra.
Ett hem blir så mkt mer personligt med loppisprylar :)

Svar: Åh tack! :D Ja men eller hur! Det är ju så mycket roligare att ha lite mer unika ting och inte samma som alla andra^^
Johanna

2013-10-27 @ 21:16:54
URL: http://www.cochise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0