Katt tankar

Nu har vi varit kattägare i några månader och jag tänkte dela med mig lite av mina tankar angående det.
Jag har alltid tyckt att kattungar är söta, vem gör inte det liksom?! Men jag har nog inte trott att jag skulle skaffa katt någon gång. De är ju så egna till sättet. Sköter sig själva och skiter i andra. De vill bara bli klappade två gånger sedan säger de ifrån utan en förvarning, de är inga mysiga djur med andra ord. Så har jag iaf sett på det tidigare. Men jag har läst lite om katter och kommit fram till att om jag någon gång skulle ha en katt skulle det bli en ragdoll eller birma. Min sambo ville helst ha en "ful" katt, som perser, så han skulle kunna se på den och bli glad^^ haha Japp, så resonerar han. Jag därimot ville ha en söt kisse som såg ut att vara hämtad ur en saga. Och självklart fick jag som jag ville^^
Jag är så glad att vi skaffat Lilly, hon är inte alls så som jag tänkt mig att en katt skall vara. Hon vill vara med, följer efter när man går någonstans, ligger i knät och vill bli klappad, kommer när man ropar och framför allt så är hon snäll mot Spike. Det var min största skräck när vi bestämde oss för att skaffa katt, att den skulle klösa på min lille bebis. Men de busbråkar så fint med varandra och när det blir för mycket är det Lilly som drar sig undan, duktig tjej! Spike är lite för dum för sitt eget bästa ibland ;) De ligger och sover intill varandra, de tvättar varandra och springer race genom hela huset. De är riktiga kompisar och det är sååå skönt!

Jag har alltid tyckt att katter ser så elaka ut och är opålitliga. Inte konstigt att man kopplar ihop dem med häxor i sagor liksom^^ haha
Men Lilly ser så himla snäll och klok ut. Tror det beror på att hon har stora blå ögon istället för smala eller gula. Och så har hon världens roligaste jam, eller jam och jam, hon gnäller mer än att jama^^ haha Ska se om jag kan få det på film någon dag så ska ni få höra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine Hallgren ;*

Hon är så himla fin! Jättekul och bra att hon och Spike kommer överens, det är ju det viktigaste nästan :D

Svar: Åh tack! Ja jag var så nervös innan hon kommit hem men det har gått så bra från första början! :D
Johanna

2013-12-01 @ 10:24:31
URL: http://jjosefinehallgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0