Året som var - 2012

 Här kommer en något längre än vad det först var tänkt resume av det gångna året. Enjoy!
 
Jag började min smycketillverkning.
 
 
Startade min smyckeblogg. Besök den på www.johannasmumsigasmycken.blogg.se om du inte redan gjort det!
 
Våren kom.
 
 
 
Påskafton
 
 
Försommaren kom och vi njöt av solen och fruktsallad.
 
 
Christer grejade med bubblan och jag och Spike höll honom sällskap.
 
 
 
 
 Vi besökte läckö slott.
 
 
Vi picknickade uppe på berget.
 
 
Jag besökte gudhems klosterruin med Josephine.
 
 
Vi åkte till Danmark över en helg.
 
 
 Tog färjan över till Tyskland.
 
 
 
Badade bubbelpool i badhuset på Danmarksresan.
 
 
 
Spelade minigolf..
 
 
Klättrade klättervägg för första gången.
 
 
 
Åt en massa jordgubbar när vi kom hem till Sverige.
 
 
Besökte hantverksmässan i Hjo.
 
 
Gjorde klart tatueringen.
Gick på circus med lillasyster.
 
 
Hade möhippa för min vän Angelica.
 
 
Gick på bröllop.
 
 
Firade midsommar.
 
 
 
Var på maskerad hon Ella.
 
 
 
Åkte på cruising.
 
 
Besökte Lysekil.
 
 
Sa hejdå till lägenheten.
 
Flyttade..
 
 
 
Till det här huset..
 
 
 
Hade semester de sista fina sommardagarna.
 
 
 
Hittade harungar i trädgården.
 
 
 Hade grillkväll.
 
 
Testade fiskelyckan i ån som rinner genom tomten.
 
 
 
Hade kräftskiva
 
 
Åkte till VW museet i Pålsboda.
 
 
 
Hösten kom.
 
Jag ställde ut mina smycken på några markknader och konstnatten.
 
 
Frosten kom och det blev kallt.
 

Vi hade Halloween fest!
 
 
 
Spike lärde sig att yla som en varg^^
 
 
Jag hämtade en adventsgran i skogen.
 
 
Snön kom, och inte lite heller^^
 
 
Vi åkte till Gävle.
 
 
1:a advent
 
 
Bambi kom på besök
 
 
Jag dekorerade julgranen.
 
 
Christer eldade i öppna spisen och vi vintermyste.
 
 
Och så var det jul!
 
 

Det känns alltid som man hunnit med så lite, men när man ser tillbaka så har jag faktiskt hunnit med en hel del detta år också.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - Sofias Inredning

Kul med en summering av året som gått. Vilket härligt hus ni flyttat till! :)

Svar: Åh tack! Ja, jag trivs så bra på landet där det är lugnt och skönt när man kommer hem från jobbet^^
Johanna

2013-01-02 @ 20:05:56
URL: http://sofiasinredning.blogg.se
Postat av: Anna och en röd stol

Alla dessa bilder...Wow jag blir så avis på Baggen och herregud du har ett helt slott på ryggen, riktigt snyggt. Ha nu ett Gott Nytt År. Kram Anna

Svar: Åh tusen tack! Så glad jag blir! :D Längtar till sommaren nu så man kan ut och åka i bubblan igen. =) Slottet var smärtsamt att göra men det var helt klart värt det! Ett jätte gott nytt år på dig också!
Johanna

2013-01-02 @ 20:43:12
URL: http://annasrodastoloannat.blogspot.se
Postat av: Ensammammi

Blev sjukt imponerad av din tatuering på ryggen! Jag har för närvarande ingen själv, men har planer på att skaffa. Ungefär hur mycket pengar kan det tänkas kosta om man vill ha något liknande? Jag vet att det antagligen är beroende på vilken tatuerare man anlitar, men vad kostade din? :)

Svar: Åh tack! Jag gjorde flera sittningar och han tog lite olika betalt beroende på hur mycket han gjorde åt gången, men sammanlagt betalade jag ca 5000kr. Och då tatuerade jag mig hos en kille som hade en timpeng på 1000kr. Det är så mycket detaljer i slottet så det är ju ingen tatuering man kan jäkta fram precis^^ Det fick ta den tid de tog och kosta vad det kosta ville. Jag är super nöjd med resultatet, det blev precis som jag föreställt mig. =)
Johanna

2013-01-02 @ 20:46:00
URL: http://ensammammi.blogspot.se
Postat av: Emma

Härlig blogg och härligt år du har/haft

Svar: Tack! Hoppas du kikar in här snart igen =) Gott nytt år på dig!
Johanna

2013-01-02 @ 21:01:25
URL: http://www.emmalundbecks.blogg.se
Postat av: Joss

Verkar som du haft ett bra år! :D

Svar: Det har jag absolut! Hoppas detta året blir ännu mer händelserikt och bra! :D Gott nytt år på dig!
Johanna

2013-01-03 @ 01:15:12
URL: http://jjosefinehallgren.blogg.se
Postat av: Anna

Okej, men då vet jag på ett ungefär hur mycket det kan röra sig om. Tack så mycket! :)

2013-01-05 @ 20:17:15
URL: http://ensammammi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0