Nybakat - Cupcakes/muffins

Jag har bakat lite idag, bland annat muffins/cupcakes men glasyren tar jag inte på förrän i morgon då jag ska bjuda på dem.
Visst blev de fina?
 
 
Grundrecept cupcakes:
 
*100g smör
* 3 ägg
* 1 1/4 dl socker
* 1 1/2 tsk vaniljsocker
* 2tsk bakpulver
* 1dl mjölk
* 3 1/2 dl mjöl
 
Gör såhär:
 
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa ägg och socker pösigt
3. Smält smöret och tillsätt mjölken, blanda med äggsmeten
4. Tillsätt de torra ingredienserna och vispa väl
5. Fyll ca 14 formar till 2/3 
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ser gott ut! Blir nog superfint sen med glasyren på! :D

Svar: Tack så mycket Linnéa! :D Ja, jag hade tänkt göra lite olika sorters glasyr och topping på så vi får se vad det blir av det^^
Johanna

2013-02-19 @ 17:38:16
URL: http://paintednail.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0