Storhandla

Efter jobbet idag hämtade jag upp min syster efter hennes körlektion och så följde hon med mig och storhandlade. Min kusin har bett mig att skriva ett inlägg om vad jag handlar varje månad när jag åker och storhandlar och så lit förslag på vad jag brukar laga till av det jag handlar.
Så tänkte börja det här inlägget med en handlenota så tar vi några inlägg längre fram med matförslag. Låter det bra?
 
 
På dagens handlenota stod följande:
 
*Kött (lövbiff, skinkstek, skivor, kycklingfiléer, burkskinka, kassler, lax)
* Grönsaker (frusna blandgrönsaker, wockgrönsaker, vitkål, sallad, paprika, färska champinjoner, lök, Bladspenat, sockerärtor potatis)
*Frukt (äpple, päron, honungsmelon, vindruvor)
* Bröd (korvbröd, pitabröd, rostbröd, morotsbröd)
* Panpizza
* Gorbys
* Glass
* Glasstrutar
* Mjölk
* Yoghurt
* Juice
* Dricka
* Cremé fraish
* Gröddfil
* Grädde
* Matlagningsgrädde
* Minimajs
* Majskorn
* Skivade champinjoner
* Pasta
* Ris
* Flingor
* Donuts
* Riskakor
* Pålägg
* Ost
* Ägg
* Chips
* Nacho dipp
* Nacho chips
* Taco krydda
* Tulpaner
* Croketter
* Pommes
* Korv
* Choklad
* Passerade tomater
* Tvättmedel
* Servetter
* Toapapper
* Hushållspapper
* Shampoo
 
 
Hemkommen med all mat.
 
 
Ett välfyllt kylskåp.
 
Andra saker som jag inte handlade idag men som jag alltid har hemma:
 
* Soya
* hilisås
* Buljong
* Smör
* Mjöl
* Majonäs
* Matolja
 
 
Så, håll utkik om ni vill ha tips på mumsig mat som jag kommer laga av allt detta!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Sådär ser vagnen ut när jag veckohandlar hehe, tur att man gillar att handla :) Iaf fylla på i köket ^^ Älskar att öppna kylen när det är knökafullt :D

Svar: Samma här! Ett fullt kylskåp är det bästa som finns!!
Johanna

2013-04-24 @ 22:55:30
URL: http://sarungen.blogspot.com
Postat av: Josse

Duktigt värre! jag pallar aldrig handla så mycket åt gången ;)

2013-04-25 @ 11:19:52
URL: http://everhag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0