Glasstårta alá Johanna

I morgon ska jag ha mitt födelsedagskalas så på förmiddagen idag bakade jag två glasstårtor eftersom de behöver stå i frysen ett par timmar. Det är gott att ha det gjort så har jag bara maten och städning att tänka på i morgon^^
 
 
Du behöver: (till 1 tårta)
 
* 2 marängbottnar (köpta eller hemmagjorda)
* 5dl vispgrädde
* 3 äggulor
* 1/2dl strösocker
* 2 droppar röd karamellfärg
* Strössel
 
Gör såhär:
 
1. Vispa ägg, socker och grädde tjockt så att det är spritsbart.
2. Lägg en av marängbottnarna på tårtfatet  och bred på lite av glassen.
3. Lägg på marängbotten numme två och bred ytterligare lite glass över den.
4. Spritsa kanterna med resten av glassen och granera med strössel.
5. Låt stå i frysen i minst 6 timmar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0