Loppis julfynd

På pingstkyrkans loppis hade de fått fram en hel del julsaker i helgen och jag hittade lite gammalt och fint som jag köpte för en billig peng.
 
En tung julgransfot som jag tänkt ha till utegranen köpte jag för 25kr.
 
 
En julduk för 5 kr.
 
 
En gammal pappersbonad med underbart tryck skall få sitta vid öppna spisen vid jul.
Denna kostade 20kr.
 
 
En gammal liggandes tomte. Har ju en far som samlar på tomtar, helst gamla men en sådan här har jag aldrig sett förut. Den har en liten spricka vid strumpan och kostade därför bara 30kr.
 
 
Och så slutligen de här två nissarna som kostade 20kr respektive 25kr.
 
 
Vad tycker ni om julpynt, ska det vara gamaldags och traditionellt eller nytt och modernt?
 
Jag föredrar helt klart gamaldags jul med rött, vitt, grönt och klassiskt pynt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0