Mini smulpaj

Ibland så vill man ju inte baka en så stor sats med kakor eller liknande, och så kan det ju vara när det gäller smulpaj också. Så var det för mig idag så jag exprimenterade mig fram till ett recept på minismulpaj och den blev super god!

Du behöver:

* En liten pajform, tex aluminiumformar som finns att köpa på bl.a Ö&B.
* 1dl blåbär (helst egenplockade)
* 1dl hallon (från föräldrarnas trädgård)^^
* 1dl vetemjöl
* 1/3dl strösocker + en matsked strösocker
* 1msk potatismjöl
* 1/2 dl havregryn
* 40g smör



Gör så här:


1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Lägg hallon och blåbär i botten på pajformen och strö på 1 msk socker och potatismjöl
3. Blanda smöret, mjölet, socker och havregryn i en bunke till en smulig massa.



4. Strö smulorna över bären och grädda i mitten av ugnen tills smuldegen fått fin färg.



Sedan är det bara att servera med vaniljsås, grädde eller glass. Jag föredrar helt klart vaniljsås!


Kommentarer
Postat av: Jess

Gott med paj!

2012-03-03 @ 12:23:58
URL: http://jesskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0