Have faith in your dreams

 
Igår var jag i Skövde hos Fredrik på Tattoo Ed och gjorde klart min ryggtavla.
Jag är så himla nöjd!!
 
 
Jag är inte den som ger mig på att göra något sådant här bara för att, det finns faktiskt en tanke och orsak bakom det hela.
Under tonåren hade jag problem med acne på ryggen, de flesta vet inte om det eftersom jag alltid hade t-shirt eller långärmad tröja. Men de som känner mig väl vet om det. När jag gick i 9:an hade jag ärr över hela ryggen, mitt eget fel eftersom jag kliade och rev sönder allt som kändes ojämnt på ryggen. Så under hela min tonårstid har jag hatat min rygg och inte velat visa den för någon. Men jag verkar ha otroligt bra läkkött för efter några år kunde man nästan inte se några ärr alls. Kikar man riktigt noga idag kan man se att jag har lite små färgskiftningar här och var, men inte mer än så. Men trots att ryggen läkt bra så ville jag ändå göra något mer, jag ville ha en rygg som jag kunde vara stolt över att visa upp. Dnena idé kom redan i början av högstadiet. Första tanken var att jag ville ha en massa blommor på ryggen, men eftersom jag älskar Disney filmerna och min absoluta favorit är Skönheten och Odjuret så bestämde jag mig för att göra något med  det istället.
Så det blev en ryggtavla med slottet från just Skönheten och Odjuret och en banderoll med en fras från Askungen "Have faith in your dreams... and some day your rainbow will come shining through. No matter what your heart is creawing, if you keep on believing the dreams that you wish will come true!"
 
 
Körsbärsblommorna är där för att mina föräldrar har flera körsbärsträd i sin trädgård och när jag växte upp brukade jag klättra upp i ett av dem, sitta där på en gren och drömma mig bort.
Drömma mig bort till en perfekt värld. Därför är min sagovärld på ryggen omringad av körsbärsblom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Sundman

Gud vad snygg!

Svar: Tack så jätte mycket! :D
Johanna

2012-07-15 @ 13:34:50
URL: http://matildahaha.blogg.se/
Postat av: hanniis

Ååh, väldigt maffig och fin tycker jag!

Svar: Tack! :D Jag är super nöjd med den^^
Johanna

2013-02-25 @ 18:19:33
URL: http://hanniiiboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0