Whoopies

Idag har jag bakat mina första whoopies. Jag har inte smakat på de här kakorna innan men de ser ju så goda ut. De jag gjorde blev himmelskt goda kan jag lova!!!



Du behöver: (till ca 40st=20 dubbla)

* 100g rumsvarmt smör
* 1 1/4 dl strösocker
* 1 ägg
* 3dl vetemjöl
* 2 tsk bakpulver
* 1 1/2 tsk vaniljsocker
* 1 1/2 msk kakao
* 1/2 dl mjölk

Fyllning:

* 50g rumsvarmt smör
* 100g philadelphiaost
* 3dl florsocker
* 1tsk vaniljsocker
* 1 droppe röd karamellfärg

Gör såhär:

1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa smör och socker fluffigt
3. Vispa snabbt ner ägget
4. Blanda de torra ingredienserna och vispa snabbt ner dem i fluffet. OBS! Vispa så kort stund som möjligt annars kan kakorna bli platta och resa sig dåligt i ugnen!
5. Spritsa en klutt lite större än en 5-krona på ett bakplåtspapper som på bilden nedan.




6. Grädda i mitten av ugnen i ca 8 minuter.
7. Låt svalna och rör ihop krämen under tiden.



8. När kakorna svalnat helt är det bara att spritsa fyllning på hälften av kakorna och lägga på de andra kakorna så de blir fina dubbel kakor. OBS! Tryck inte dit den övre kakan för hårt för då sipprar krämen ut!



Woalla!
Ta en tugga och känn dig välkommen till himmelriket!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Det där är ju supergott att göra, söta också =)

2012-02-25 @ 11:33:28
URL: http://bettanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0