Ingas café

I fredags när jag och Josephine var i Lidköping så besökte vi Ingas café som jag blivit tippsad om.
Det är ett litet mysigt café som ligger mitt emot tåg- och busstationen.
Som ni ser på bilderna är det precis som att ta ett kliv tillbaka i tiden när man går innanför dörrarna.
Vi betygsatte fiket och det får 4+ av 5 möjliga. Det som var riktigt bra var stämningen, det hembakade fikat, servicen, priserna och den otroliga Inga her self. Hur trevlig som helst! Så detta fik rekomenderar jag starkt!
Det som drog ner poängen lite var att det är lite dumma öppettider, det är öppet till kl 20.00 på torsdagar och till kl 14.00 övriga dagar. Toaletten var dessutom väldigt trång, jag som är 158cm lång och väger 45kilo kunde precis vända mig där inne, så är man lite större är det svårt att kunna gå på toaletten, vilket jag tror att de flesta gör när de sörplat i sig kaffe, thé eller saft.









Vi åt en gudomlig god smulpaj av blåbär, hallon, jordgubbar och björnbär med riktig hemmagjord vaniljsås med äkta vanilj i, så gott!











Tavlan föreställer fiket från utsidan, så nu vet ni hur det ser ut om ni vill ta er dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0