Stora julbaket - Polkagrisknäck

Igår provade jag att göra knäck med polkagrisbitar. Suuuper gott blev det!!
 
Du behöver till ca 50st:
 
* 2dl grädde
* 2dl strösocker
* 2dl ljus sirap
* 1msk smör
* 1/2dl hackad/sönderslagna polkagrisar
 
 
Gör såhär:
 
1. Häll socker, sirap, smör och grädde i en tjockbottnad kastrull.
2. Låt koka upp och sänk värmen. Låt koka under omrörning i ca 20 minuter (tills smeten klarar kulprovet).
3. Lägg polkagrisarna i en påse och banka till småbitar med en kavel.
4. Häll över knäcken i en kanna, tillsätt polkagriskrosset och fyll knäckformarna.
5. Låt stelna i kylen.
 

Kommentarer
Postat av: Liborius

polkagris knäck lät väldigt gott!!:)

Svar: Det är det! :D
Johanna

2012-12-13 @ 20:25:58
URL: http://liborius.blogg.se
Postat av: Jennie & FrökenFlis

vilket bra tips! Hade själv i kakao i mina, lite tråkigt så detta får jag testa nästa gång :)

kramar

Svar: Det är alltid roligt att testa något nytt tycker jag. Kan tipsa om att ha i lite rivet apelsinskal i knäck också, det blir en frisk och god smak.
Johanna

2012-12-13 @ 20:53:42
URL: http://jenniesays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0