Hummerfisk!

Dagens lunch blev hummerfisk! Jag har lite knepiga arbetstider idag pga att cheferna är på konferans, så jag jobbar mellan 06.30-11.30 och 14.30-19.00. Därför kunde jag gå hem en stund och laga till dagsfärsk mat istället för att värma en matlåda sedan dagen innan, det kallar jag lyx det^^



Du behöver: (Till två personer)

* 2dl creme fraish
* 1dl mjölk
* 1-2 torskfiléer per person (beror på hur hungrig man är)
* 2msk hummerfond
* 1tsk citronpeppar
* potatis

Gör såhär:

1. Ska la och koka potatisen
2. Vispa ihop creme fraishen, mjölken, hummerfonden och citronpepparn i en kastrull, låt koka upp och lägg sedan i fisken, se till att den är täckt med sås.
3. Sänk plattan till 1:an och låt sjuda i ca 5 minuter.
4. Häll av potatisen och pressa den.
5. Servera med valfria grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0