Pizzabullar

Idag blev det pizzabullar till kvällsmat, mums mums!!
Pizzabullar är hur enkelt som helst att göra och det tar inte alls lång tid.
De är dessutom perfekta att ta med sig till en picnic eller ett knytkalas för de går alldeles utmärkt att äta kalla också.

Hur du gör dem kan du se här:


1. Sätt ugnen på 250 grader. Gör en pizzadeg eller köp pizzamix i affären som du bara blandar med vatten och knådar ihop.
2. Kavla degen till så stor och tunn rektangel som möjligt.




3. Bred på pizzasåsen. (Jag brukar göra min pizzasås genom att blanda ketchup, chilisås och oregano).
4. Lägg på pålägget, tänk på att skära allt i små bitar! (Jag har valt att bara använda skinka och ost idag)



5. Rulla ihop pizzan precis som man gör med en bulldeg eller en rulltårta.
6. Skär rullen i ca 1,5 - 2 cm tjocka bitar.



7.Lägg bitarna/bullarna på ett bakplåtspapper på en plåt och strö på lite ost.
Grädda dem i mitten av ugnen i ca 10 minuter.



Sen är det bara att mumsa i sig!


Kommentarer
Postat av: CAMIE

ÅH!!! Det där såg ju inte lite gott ut<3 Såna måste jag göra nångåg :D Perfekt att bjuda på när man fyller år så slipper man laga en massa mat liksom ;D

2011-06-06 @ 17:52:44
URL: http://camillahart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0