Från ruckel till drömhus?

Precis i utkanten av min lilla by, där åkrarna börjar, ligger ett gammalt "ruckel". Jag vet inte om det varit någon slags affär i huset tidigare, det ser i alla fall ut som det, men vad vet jag.
För vissa människor är det här helt enkelt bara ett ruckel, men för mig har det här huset hur många och stora möjligheter som helst att bli ett riktigt drömhus.
Att hitta ett sånt här gammalt hus med massor av karaktär att restaurera och göra om till ett riktigt hem är en dröm som jag har och som jag hoppas att jag kan förverkliga inom en relativt snar framtid, om en si sådär 2-4 år kanske?
Här är lite foton som jag tog häromdagen på huset jag nämnde längst upp i inlägget.



Det vita huset ligger bakom en gammal röd lada/förråd/verkstadsbyggnad (?).


Så otroligt charmigt!!!


Underbara gamla vackra fönster!


Huvudingången (Ingången till en gammal affär kanske?)





Sidoingång



Någon mer än jag som ser potentialen som det här huset har!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0