Liseberg

Igår (söndag) spenderade jag, min lillasyster, Christer och hans lillebror en heldag på Liseberg. Vädret var kanon, lite för varmt kanske men det finns ju roliga sätt att svalka sig på som tur är. Jag hade en kanondag i alla fall och här kommer ett gäng med bilder.



Klockan är strax efter elva på förmiddagen och Liseberg har just öppnat.
Vi startade med en flumeride färd.

Sen skulle killarna åka balder, jag klarar mig alldeles utmärkt utan att åka nerför en 70graders backe så jag och min syster stod över den turen.


Lisebergsparken är så himla mysig och rofylld tycker jag.
Det finns hur mycket vackert som helst att titta på, alla gamla byggnader och åkatraktioner. Speciellt de som är till för barn är ju extra söta^^


Sagoslottet



Vi stod i långa köer...



Här är ännu en åkatraktion som jag stod över, uppsvinget.
Men Christer och Tobbe åkte det mesta.









Jukebox är man ju tvungen att åka också^^





Jag och Christer sitter i den gula bilen rakt fram och i den blå bilen framför/bakom sitter Tobbe.



Spinrock provade jag faktiskt, men det gör jag inte om igen!
Den var inte härlig någonstans!






Vi gick och kikade i några butiker..



Christer blev kramsjuk^^^






Superfint butiskfönster!
Jag ville ha allt^^ haha



Glasstajm!



Sen åkte vi pariserhjulet.



Underbar utsikt



Christer är väldigt fashinerad av den nyaste åkatraktionen, atmosfear.



Christer och Tobbe åkte atmosfear.
Jag stod tryggt på marken och tog kort.


Virvelvinden nästa!



Genomblöta efter ännu en tur i flumeride^^


Vicki, Christer och Tobbe^^



Det blev en tur i svänggungorna också för att svalka oss i den otroliga värmen!



Sedan åkte vi colorado två gånger, fick dock inga bilder på det.
Innan vi åkte hem åkte vi raggarbilarna i jukebox en gång till.
På bilden nedan ser ni Vicki och Tobbe.



Christer ska alltid göra konstiga grimasher och miner som ni kan se...


Lite godis var vi tvugna att ha också.
Här står vi utanför klubbhuset.






Hejdå Liseberg!
Förhoppningsvis ses vi snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0