Stenmurslandskapet

När Christer kom hem från jobbet idag så tog vi en sväng på cyklarna. Vi letade oss fram till stenmurslandskapet, där det numera går en massa kossor, en liten överraskning sådär^^ Stenmurslandskapet är en plats med en gammal kvarn och en stor äng uppdelad med vackra handlagda stenmurar och små bäckar som rinner över handgjorda broar av sten. Det var en man för många många år sedan som ägde den här marken och gjorde allt jobb med detta, ganska fantastiskt. Detta har länge varit ett ställe som drar lite turister hit till byn och också den lokala skolan besöker den här platsen ibland, i alla fall var det så när jag gick där. Jag minns mycket väl när jag var där och lekte när jag gick på lågstadiet. Men då fanns det som sagt inga kossor där^^

Här har vi cyklat fram till på en liten skogsväg och kommit fram till grinden in till stenmurslandskapet.


Den gamla kvarnen som inte är i bruk idag är avskärmad från kohagen med staket.



Kvarnen och trappan upp till grinden.






Stenmurarna som mynnar ut i en lång bro.



Många bäckar små..



Här lekte vi mycket som små.
Vi kastade i pinnar på ena sidan bron och tävlade om vilken som kom snabbast ut på andra sidan.
Minnen!



Kossorna råmade på oss och undrade antagligen va fasiken vi gjorde där^^






Efter en stund vandrade vi den lilla trappan upp och ut genom grinden igen.



Hoppade upp på cyklarna och trampade hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0