Improvisationsgryta

Jag visste inte riktigt vad jag skulle laga för mat idag så jag tog mig en titt i kylskåpet och bestämde mig för att improvisera lite utefter vad som fanns hemma. Slutresultatet blev en god köttgryta och ris. Tycker du att det låter/ser gott ut och vill göra detta själv så följ punkterna nedan. Lycka till!

Du behöver:
* Fläskfile eller annat kött
* Färska champinjoner
* Morötter
* Grädde
* Salt och peppar
* Köttbuljong
* Soya 



 Gör såhär:
1. Skär köttet i bitar, stek och salta/peppra det.
2. Lägg köttet åt sidan och stek de skivade champinjonerna.
3. Lägg i köttet i stekpannan igen, fyll på med vatten, lägg i 1/4 köttbuljong och morötterna som du skurit i bitar. Låt detta puttra i ca 10 min.



4. Häll i redning (mjöl och vatten) för att göra såsen tjockare.
5. Häll i ca 1dl grädde och några droppar soya.
6. Krydda lite mer om det behövs.
7. När riset är färdigkokt är det bara att äta.
Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0