Pappa Spike?

Flera hundägare har kommit fram till mig både på jobbet och när jag och Spike varit ute på promenad och sagt att de har en tik som de jätte gärna skulle vilja ta valpar på med Spike.
En av dem ska tydligen löpa nu i sommar, och den andra nästa år. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra? Största anledningen till att jag tvekar är för att jag är rädd att han ska bli "knäpp" efteråt eller något sådant, kan han bli det? Vill inte att hans underbara personlighet ska förändras ju!
En anledning till att jag tycker att det vore roligt om Spike fick valpar är för att jag funderar på att skaffa en hund till, känns som Spike kan behöva lite hundsällskap, men har inte riktigt råd att lägga ut de pengarna tyvärr. Men om han skulle få valpar med en tik kan man ju ta en eventuell hanvalp, eller få lite pengar så man kan skaffa en hund till senare. Tankarna snurrar... hur ska jag göra?!

Skulle uppskatta om ni som har hanhundar som ni låtit para kan skicka en kommentar och lite råd om hur jag ska göra.



Min ögonsten <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Svar: Tack så mycket! :D



Jag har inte läst nåt om att para hundar, kan de bli "konstiga" efteråt? På vilket sätt? Kanske att de blir mer intresserade av tikar sen, eller nåt? Jag har iaf en kompis som har en hanhund o en tik, de har fått valpar två gånger och vad jag vet så är hanhunden lika go som alltid!

Skulle väl vara kul med en liten mini-Spike! :)

2011-04-13 @ 23:59:06
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

hoppas allt är bra med dej?

2011-04-14 @ 12:42:37
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Ska du göra något roligt i helgen då? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-14 @ 12:51:34
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Michaela | Vägen till uska, bloggdesign, foto & vardagsliv

svar

hihi jaa visst är stekpannan söt? :D

den finns att köpa på åhléns för 99kr, men efter den 24e (tror ja det var) så kostar den ord.pris 199kr tyckte jag det stod på den lilla skylten som stod på bordet :)

2011-04-14 @ 20:41:54
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0